) اهمیت و ضرورت نظری تحقیق:
- ارتقاء سطح دانش مربوط به کارکنان و سطح کیفیت خدمات در سازمانهای آموزشی و پژوهشی.
- بخش خدمات در اکثر کشور های پیشرفته اقتصادی درصد بالای تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، لذا این تحقیق می تواند به شناخت و درک اهمیت این بخش کمک نماید .
1-4) اهمیت و ضرورت کاربردی تحقیق
- آموزش و پرورش کارکنان نقش مهمی در ارتقاء سطح کیفیت خدمات سازمان دارد، لذا با انجام این تحقیق این نقش برای مدیران این سازمان آشکار خواهد شد.
- ارزیابی عملکرد صحیح و عادلانه، پاداش دهی مناسب و مشارکت کارکنان در تصمیم گیری می تواند بر انگیزش کارکنان تأثیرگذار باشد که انگیزش کارکنان به نوبه خود می تواند بر سطح کیفیت خدمات سازمان تأثیر بگذارد.
- دقت در انتخاب و استخدام افراد زبده و طراحی مناسب شغل می تواند کمک شایانی برای رسیدن به اهداف سازمان نماید.
1-5)هدف های تحقیق :
1-5-1) هدف کلی:
تعیین تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر کیفیت خدمات .
1-5-2) اهداف فرعی:
- تعیین تأثیر انتخاب و استخدام برکیفیت خدمات.
- تعیین تأثیر آموزش نیروی انسانی بر کیفیت خدمات.
- تعیین تأثیر مسیر شغلی و ارتقاء برکیفیت خدمات.
- تعیین تأثیر امنیت شغلی بر کیفیت خدمات.
- تعیین تأثیر ارزیابی عملکرد و ترفیع برکیفیت خدمات.
- تعیین تأثیر دستمزد و پاداش بر کیفیت خدمات.
- تعیین تأثیر مشارکت در تصمیم گیری کارکنان بر کیفیت خدمات .
- تعیین تأثیر طراحی شغل بر کیفیت خدمات.
1-6)فرضیه های تحقیق:
1-6-1)فرضیه اصلی:
کارکردهای مدیریت منابع انسانی برکیفیت خدمات دانشگاه شاهد مؤثر است.
1-6-2)فرضیه های فرعی:
- انتخاب واستخدام برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است.
- آموزش کارکنان برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است.
- مسیر شغلی و ارتقاء برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است.
- امنیت شغلی برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است
- ارزیابی عملکرد برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است.
- پاداش دهی برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است.
- مشارکت در تصمیم گیری کارکنان برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است.
- طراحی شغل برکیفیت خدمات دانشگاه مؤثر است.
Luthans & Sommers 4
Nayar
1 Hoang et al
- 2. Ostrom et al
[5].Sabri et al
Luthans & Sommers 4
Nayar
[8]Lovelock and wright,
Hall Rosenbluth
فرم در حال بارگذاری ...