وبلاگ

توضیح وبلاگ من

امکان سنجی توانمندیهای هتل های سنتیاستان یزد و تنگناها وچالشهای فراروی آن بر اساس مدل SWOT

 
تاریخ: 25-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

پایان نامه - مقاله - تحقیق

 

 

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
گرایش کارآفرینی

 

 

 

 

 

 

 

امکان سنجی توانمندی­های هتل های سنتی  استان یزد و تنگناها و
چالش­های فراروی آن  بر اساس مدل 
SWOT

 

 

 

 

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود

 

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

 

 

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 لغت انگلیسی آکسفورد ارائه می دهد، صنعت هتلداری و پذیرایی از گردشگران عبارت است از: پذیرش و فراهم آوردن اسباب لذت مهمان ها و یا گردشگران در محیطی آزاد.

 

کلمه لاتین( hospitality) از کلمه hospice اقتباس شده است که نام خانه هایی در قرون وسطی در اروپا بود که مهمانان و مسافران در آنجا اقامت داشتند و معنای دیگر آن، شخص غریبه بوده است.بنابراین مفهوم هتل داری فقط شامل هتل ها و رستوران ها نمی شود، بلکه در برگیرنده هر نوع سازمان و یا موسسه ای است که برای مسافران و یا گردشگران، امکانات اقامتی و غذایی فراهم می آورد. ارائه امکانات در صنعت هتلداری نیاز به مدیریت متخصص دارد. فراهم آوردن مکانی برای اقامت، خدمات غذایی، ساخت هتل و یا اقامت گاه، خدماتی از قبیل گرما، برق، نور مناسب، نظافت، نگهداری از هتل، نظارت بر کارکنان و کارمندان و همچنین ارائه غذاهایی از رضایت مشتریان را جلب کند، همگی گوشه هایی از مسئولیت های پیش روی مدیران این صنعت هستند(ملازاده،1389).

 

 

 

1-2 تعریف مساله

 

گردشگری به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که در فرآیند جذب و میهمانداری بین گردشگران، سازمان های مسافرتی، دولت های مبدا، دولت های میزبان و مردم محلی برقرار می شود. (گوهر 1383) برای توسعه هر صنعتی من جمله صنعت جهانگردی جهت بهره برداری به زیر ساخت های زیادی نیاز است که یکی از این زیر ساخت ها مبحث هتل ها می باشد. یکی از موارد هتلداری که ظرف چند دهه اخیر در ایران و برخی از کشورهای دنیا به شدت مورد توجه قرار گرفته است هتل های سنتی هستند. این گونه هتل ها با استفاده از امکانات موجود در هر منطقه به وجود می آیند. در استان یزد که خود به عنوان بزرگترین شهر خشت و گل جهان توسط سازمان جهانی یونسکو معرفی شده است و دارای منابع طبیعی و تاریخی منحصر به فرد زیادی است خانه هایی با قدمت را که طبق معماری اصیل یزدی و با توجه به منابع و امکانات ساخته شده اند را بازسازی کرده و از آن، هم به عنوان مقصد گردشگری و هم به عنوان اقامتگاه استفاده کرده اند، یعنی در واقع حرکت هوشمندانه ای بوده است که اقامتگاه را به جایی که فرد می خواهد ببیند تبدیل کرده اند. لذا بررسی موانع توسعه این صنعت و تدوین راهبردهایی برای حل مشکلات ان ضروری به نظر می رسد که برای این امر از تحلیل SWOT استفاده می کنیم.

 

در یک تعریف کلی می توان گفت SWOT تجزیه وتحلیلی  ست که به سازمانها کمک می کند بتوانند منابع داخلی خود را در دوره های قوت وضعف تجزیه وتحلیل کرده وآنها را در برابر محیط خارجی به عنوان فرصتها وتهدیدها به کارگیرند. در این بررسی سعی داریم که به بررسی هتل های سنتی استان یزد بر اساس مدل SWOT بپردازیم.

 

سئوالاتی که این تحقیق با آن مواجه است عبارتند از:

 

 

    1. عوامل محیطی خارجی که به عنوان فرصت برای هتل های سنتی وجود دارند کدامند؟

 

    1. عوامل محیطی خارجی که به عنوان تهدید برای هتل های سنتی وجود دارند کدامند؟

 

    1. عوامل محیطی داخلی که در حکم نقاط قوت هتل های سنتی قلمداد می شوند کدامند؟

 

    1. عوامل محیطی داخلی که در حکم نقاط ضعف هتل های سنتی قلمداد می شوند کدامند؟

 

    1. استراتژی های تهاجمی هتل های سنتی در وضعیت SO کدامند؟

 

    1. استراتژی های تنوع هتل های سنتی در وضعیت ST کدامند؟

 

    1. استراتژی های بازنگری هتل های سنتی در وضعیت WO کدامند؟

 

  1. استراتژی های تدافعی( بقا) هتل های سنتی در وضعیت WT کدامند؟

 

 

 

1-3 ضرورت انجام تحقیق


فرم در حال بارگذاری ...

« استخراج مدل کسب و کار برای باشگاه‌های ورزشی بانوان در استان تهرانبخش­بندی کاربران بانکداری بر اساس فناوری­های جدید(موبایل­بانک) بر مبنای انتظارات با رویکرد تحلیل خوشه­ای »