وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" خرید متن کامل پایان نامه ارشد | قسمت 11 – 8 "

 
تاریخ: 22-09-01
نویسنده: نجفی زهرا

 

علاوه بر این، در حالی که مطالب زیادی ‌در مورد مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی، گفته شده است؛ هر سال، هزاران نفر از مالزیایی ها به وسیله کلاهبرداری های اینترنتی و یا معاملات تجاری نشأت گرفته از رسانه های اجتماعی فریب می خورند. بنا به آمار های گزارش جرائم کامپیوتری نورتون، قربانیان جرایم اینترنتی در مالزی در مجموع ۳۸۸ میلیون دلار به دلیل جرائم اینترنتی در سال ۲۰۱۰ از دست داده‌اند. این تجربه ترس و وحشت را در میان دل بسیاری از جمله کارآفرینان کسب و کارهای کوچک در اعتماد به رسانه های اجتماعی ایجاد ‌کرده‌است.

 

در جدول زیر تعداد دیگری از پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده است آورده شده است.

 

جدول۲- ۲ پیشینه در خارج از کشور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف نویسنده و سال هدف نتایج Brecht,Eckhardt, Berger, & Guenther(2012) انگیزه کارکنان برای استفاده از رسانه های اجتماعی در کار خود را کشف کنند. تاثیر بسیار قابل توجهی از پنج ویژگی که حضور حرفه ای شرکت هم به عنوان یک ارزش فایده گرا و هم لذت باورانه برای کاربر ارائه کردند Erol eren(2013) تا اهمیت استراتژیک رسانه های اجتماعی برای کسب و کار و استخدام کارمندان به بررسی تعامل، رابطه و تأثیر رسانه های اجتماعی بر تعهد سازمانی پرداخت. نتایج بررسی نشان داد که رسانه های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر احساس تعلق ندارد اما تأثیر مثبتی بر روی انگیزه کارکنان دارد. Alampay (2008) استفاده از سایت های شبکه های اجتماعی و تجارت تلفن همراه در پرورش کسب و کار اظهار می‌کند که صاحبان کسب و کار خرد شهری بیش از افرادی که در روستاها که با مشکلات فناوری روبرو هستند از مزایا بهره می‌برند شریفه فاطمه سید احمد و مورفی (۲۰۱۰) شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی برای شرکت های کوچک در استرالیا در ابتدا نشان از افزایش تعداد دوستان شرکت در سال اول می‌داد اما در ادامه تعداد دوستان کاهش می یافت و دانش محدودی برای بازاریابی در گردشگری برای سازمان داشته است. Leftheriotis (2014) آیا کارمندان از رسانه های اجتماعی در کار خود استفاده می‌کنند که کارمندان بدون در نظر گرفتن سن به طور گسترده از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند. و همچنین از نتایج مشاهده شد که رابطه قوی بین استفاده از رسانه های اجتماعی و عملکرد کار وجود دارد. DiMicco و همکاران (۲۰۰۸) Skeels & Grudin (2009) به بررسی استفاده موفق از شبکه های اجتماعی شبیه فیس بوک و لینکداین در میان کارمندان مایکروسافت استفاده اجتماعی و کاری گسترده همراه با الگوهای پیچیده ای است که با سیستم نرم افزاری و سن ارتباط شبکه ای متفاوت است . همچنین جذب سریع فناوری های رسانه های اجتماعی توسط سازمان را پیش‌بینی کردند Skeels & Grudin (2009) به بررسی استفاده موفق از شبکه های اجتماعی شبیه فیس بوک و لینکداین در میان کارمندان مایکروسافت استفاده اجتماعی و کاری گسترده همراه با الگوهای پیچیده ای است که با سیستم نرم افزاری و سن ارتباط شبکه ای متفاوت است . همچنین جذب سریع فناوری های رسانه های اجتماعی توسط سازمان را پیش‌بینی کردند Yardi, Golder,and Brzozowski (2009) توجه به مشارکت انگیزه های اقتصادی در سایت ها بر روی وب شبیه یوتیوب و ویکی پدیا کارکنان انتظار دارند وقتی در وبلاگ مشارکت می‌کنند مورد توجه قرار بگیرند. مخصوصا؛ شرکتهایی که سعی در انطباق با ابزارهای مبتنی بر وب مانند وبلاگ ها، انجمن ها و ویکی ها را دارند. و این امر با شکست مواجه خواهد شد مگر اینکه کارکنان با انگیزه به مشارکت و تولید محتوا بپردازند Sorenson, Shklovski

 

(۲۰۱۱(

نقش فن آوری در شیوه های شبکه های کسب و کار روند رو به رشدی در استفاده از رسانه های اجتماعی برای اهداف کسب و کار و کسب و کار کوچک وجود دارد.

فصل سوم: روش پژوهش

 

۳-۱٫ مقدمه

 

با توجه به هدف پژوهش مبنی بر تحلیل میزان استفاده از رسانه های اجتماعی در کسب و کار در سازمان‌های ایران؛ در گام نخست به بررسی تأثیرات شبکه های اجتماعی بر کسب و کارهای جهان و مطالعه تحقیقات کاربردی و می‌دانی در این خصوص پرداخته شد. مؤلفه های مورد مطالعه در این مرحله با توجه به بافت محتوایی پژوهش و بر حسب نظرات خبرگان موضوع تعدیل و باز نگری گردید تا روایی پرسشنامه تأیید شود. سپس در قالب پرسشنامه ای برای طراحی چارچوب نظری پژوهش و تبیین چگونگی استفاده رسانه­های اجتماعی در سازمان ها مورد استفاده قرار گرفت.

 

در ادامه روایی محتوایی و روایی سازه بر اساس تحلیل عاملی انجام شد و همچنین پایایی پرسشنامه اندازه گیری شد. در این پژوهش از نرم افزار spss برای آمار توصیفی و از نرم افزار EQS برای مدل یابی ساختاری استفاده شد.

 

۳-۲. روش پژوهش

 

پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر گردآوری اطلاعات از نوع مطالعات می‌دانی است و از حیث چگونگی پردازش و تحلیل داده ها از نوع توصیفی همبستگی است. پژوهش مورد نظر اکتشافی است. پژوهش حاضر شامل دو پرسشنامه می‌باشد که پرسشنامه اول در بین جامعه آماری شامل مدیران ارشد سازمان‌های کوچک و متوسط توزیع گردید و نتایج آن برای ‌پاسخ‌گویی‌ به سوالات تحقیق مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامه دوم از پرسشنامه اول ایجاد و در بین خبرگان توزیع شد.

 

۳-۳. جامعه پژوهش

 

جامعه پژوهش حاضر شامل تمام کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی می‌باشد با توجه به عدم اطلاع از تعداد کسب و کارهای کوچک و متوسط جامعه نامحدود می‌باشد.

 

۳-۴. نمونه‌گیری

 

با توجه به نامحدود بودن جامعه برای محاسبه تعداد نمونه از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود[۶۰] استفاده شد که مقدار نمونه با میزان خطای ۰٫۰۵ برابر با ۳۸۴ می‌باشد.

 

نمونه گیری به صورت تصادفی و بر اساس دسترسی پژوهشگر انجام گردید. نمونه در بین حدود ۲۰۰۰ شرکت توزیع گردید.

 

۳-۵٫ روش و ابزار جمع‌ آوری اطلاعات

 

در این پژوهش از ابزار پرسشنامه به منظور جمع‌ آوری داده های لازم استفاده شد. به دلیل نبود پرسشنامه فارسی، پرسشنامه انگلیسی از طریق مترجم مسلط به زبان فارسی و انگلیسی به منظور رفع کژتابی ها و ابهامات زبانی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور ساخت پرسشنامه چندین پرسشنامه و تحقیق شامل تحقیق انجام شده توسط harvard business review analytic services و Social Media Marketing Industry Report و enterprise enabled socially the با هم ادغام و پرسشنامه موردنظر ساخته شد.

 

پرسشنامه پژوهش حاضر شامل بخش جمعیت شناختی و بخش مربوط به سوالات پژوهش می‌باشد. در بخش مربوط به سوالات پژوهش پرسشنامه شامل سه قسمت کاربرد، کارکرد و چالش های کسب و کار می‌باشد. پرسشنامه اولیه در اختیار اساتید و خبرگان قرار گرفت (به پیوست رجوع شود). بعد از جمع‌ آوری نظرات خبرگان پرسشنامه مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت و پرسشنامه نهایی به دست آمد (به پیوست رجوع شود).


فرم در حال بارگذاری ...

" مقاله-پروژه و پایان نامه | قسمت 12 – 1 " »